Biwak MDP

15 sierpnia 2015 Wyłączono przez Paweł Jaskółka-Stanisz

Już dzisiaj (tj.10.08.br.) rozpoczęliśmy niemiecko-polskie spotaknie MDP w Bornem Sulinowie, które będzie trwało do 17.08.br. Codziennie zapraszamy do lektury na naszej stronie z dnia bieżącego. Informujemy iz srodki finansowe na tegoroczne spotkanie w wiekszosci zostały przyznane przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży.

Poniedziałek 10.08.2015r.

W godzinach porannych zebraliśmy się w naszej jednostce, gdzie sprawdziliśmy listę osób przybyłych i wyjechaliśmy do Bornego. Po przybyciu do Ośrodka Szkolenia PSP przystąpiliśmy do prac związanych z porządkowaniem terenu pod obozowisko. W trakcie działań przyjechali nasi przyjaciele z zaprzyjaźnionej jednostki Jugend Feurwehr(JF) Stockelsdorf oraz MDP Łubowo, którzy pomogli nam zakończyć porządkowanie terenu. Następnie udaliśmy się na wspólny posiłek, po którym mieliśmy siły i zapał do dalszej pracy związanej z rozstawianiem namiotów i organizacji gier i zabaw integracyjnych. W godzinach popołudniowych udaliśmy się nad jezioro, gdzie odbywały się gry i zabawy związane z wodą m.in. piłka wodno-prądowa, zawody pływackie. Na koniec dnia został rozpalony grill, do którego wspólnie zasiedliśmy i omówiliśmy cel naszego spotkania. W między czasie paliło się ognisko i trwał turniej piłki siatkowej.

Wtorek 11.08.2015r.

Dzień rozpoczęliśmy od wspólnego przygotowania posiłku, według ustalonego wcześniej planu. Po śniadaniu przystąpiliśmy do omówienia pierwszego etapu szkolenia MDP. Polegało ono na przedstawieniu ogólnych zasad BHP oraz poszerzeniu umiejętności szybkiego i prawidłowego sprawiania linii wężowych. W trakcie ćwiczeń młodzież zapoznała się także z podręcznym sprzętem gaśniczym i środkami gaśniczymi, którymi dysponuje Straż Pożarna. Po realizacji tematu była możliwość schłodzenia się po ,,Strażacku”. Następnie udaliśmy się na obiad do miejscowego pensjonatu. Dalszą częścią szkolenia, którego celem omówienia i zaprezentowania było uzbrojenie oraz sprzęt ochrony osobistej Strażaka. W godzinach popołudniowych pojechaliśmy na plaże, gdzie można było pływać pod okiem naszego strażaka Krystiana Kwiatkowskiego, który posiada uprawnienia WOPR. Po udanej kąpieli udaliśmy się na kolacje, po której rozpaliliśmy ognisko. Następnie wspólnie zaśpiewaliśmy ,,Ogniska już dogasa blask” w obu językach. Każdy śmiałek mógł się wykazać talentem muzycznym przy karaoke.

Środa 12.08.2015r.

Po pobudce, śniadanie zjedliśmy tradycyjnie o godzinie 8:30. Następnie ustawiliśmy się do porannego apelu, gdzie został przedstawiony plan ćwiczeń na dzisiejszy dzień. Podzieleni na grupy przystąpiliśmy do zadań. Działania skupiły się na grach i zabawach integracyjnych. Pierwszym zadaniem było pokonanie toru CTIF w jak najkrótszym czasie. Kolejnym zmaganiem młodzieży była ,, siatkówka strażacka”. Po konkurencjach zjedliśmy obiad. A następnie zajęliśmy się organizacja zastepów pożarniczych i wykorzystywaniem środka pianotwórczego z praktycznym zastosowaniem środków łączności i alarmowania znajdujących się na wyposażeniu wozu bojowego. Po ukończeniu działań młodzież miała czas wolny oraz możliwość aktywnego wypoczynku. W godzinach wieczornych odbyło się karaoke, które cieszyło się coraz większa popularnością.

Fotorelacja iszczecinek.pl

Czwartek 13.08.2015r.

Kolejny dzień naszego spotkania rozpoczęliśmy pobudką o wczesnych godzinach rannych. Na porannym apelu zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Następnie szybko zjedliśmy śniadanie i rozpoczęliśmy przygotowania do ćwiczeń, których głównym tematem było ratownictwo drogowe. Wspólnie udaliśmy się na plac, na którym były ustawione dwa auta. Tam zapoznaliśmy się ze sprzętem i z ogólnymi zasadami BHP, które obowiązują przy pracy z zestawami hydraulicznymi. Każdy z uczestników miał szansę zaznajomić się z w/w sprzętem. Zmęczeni, ale zadowoleni około południa wyruszyliśmy na obiad. Po obiadowej przerwie udaliśmy się na plażę, gdzie czekały na nas atrakcje wodne, w tym przejażdżka na bananie. Gry i zabawy integracyjne nie miały końca. Wróciliśmy dopiero na kolację, po której zagraliśmy w siatkówkę.

Piątek 14.08.2015r.

Wiedzieliśmy od rana, że czeka na nas pracowity dzień. Po śniadaniu, podzieleni na grupy mieliśmy do wykonania 2 założenia – ćwiczenia. Pierwsze z nich polegało na znalezieniu i wydobyciu poszkodowanych osób z zadymionego budynku i osłona obiektu przed dalszym rozprzestrzenianiem się ognia. Po zakończeniu prac udaliśmy się aby uzupełnić stan wody w pojazdach. Następnie zostaliśmy zadysponowani do pożaru dwóch aut. Na miejscu została podana piana bezpośrednio na ogień. Kolejne roty miały na celu ochronę cystern z substancjami łatwopalnymi. Działania zakończyliśmy wspólnym sprawdzeniem i uporządkowaniem sprzętu. Udaliśmy się na wspólny posiłek, po którym wyruszyliśmy na wycieczkę do Szczecinka. Tam zjedliśmy lody. Uczestnicy mieli czas wolny około 2 godzin. Po czasie wolnym pojechaliśmy do miejscowej jednostki ratowniczo-gaśniczej, gdzie każdy mógł zobaczyć panoramę Szczecinka z wysokości. Wróciliśmy do obozowiska, gdzie czekała na nas kolacja, po której rozpaliliśmy ognisko i zasiedliśmy do wspólnych śpiewów. Śpiewy zostały przerwane przez młodzież, która chciała podziękować za wspólne spotkanie, opiekę i wręczyła drobne pamiątki. Dzień zakończyliśmy ciszą nocną, która została przesunięta na godzinę 23:30.

Wideorelacja Gawex.pl

Fotrelacja Gawex.pl

Sobota 15.08.2015

Dzień rozpoczęliśmy pobudką o godzinie 7:30. O godzinie 8:30 udaliśmy się na śniadanie, wcześniej przygotowane przez kilkoro obozowiczów i opiekunka. Do godzin przedpołudniowych czas upłynął na grach i zabawach integracyjnych, a także na wspólnej nauce piosenki ,,Sto lat, sto lat” i ,,Ogniska już dogasa blask”. Około południa pojechaliśmy na miejscowy poligon(tankodrom), gdzie wszyscy jeździliśmy amfibią . Na teren obozowiska wszyscy wróciliśmy w kurzu, ale za to z uśmiechami na twarzy. Po krótkiej przerwie uczestnicy podali pianę lekką, a także rozłożyli kilka linii gaśniczych. Nikogo nie ominęła kąpiel w basenie strażackim. Następnie wyruszyliśmy na obiad. Krótko po nim przebraliśmy się w ubrania koszarowe i udaliśmy się w stronę Łubowa, gdzie w 4 miejscach czekaliśmy na Młodą Parę. Na każdej stacji młodzież zaśpiewała ,,Sto lat, sto lat” i przygotowała typowo strażacką konkurencję (hydronetki, praca z zestawem hydraulicznym). Po pożegnaniu Młodej Pary, pojechaliśmy na plażę. Tam zrobiliśmy krótki pokaz dla mieszkańców. Wróciliśmy prosto na kolację. Dzień dobiegał końca, a na nas czekała jeszcze jedna niespodzianka. Bowiem wieczorem odbył się ślub pary polsko-niemieckiej. Nie brakowało łez i emocji. Każdy obozowicz mógł wziąć udział w dyskotece i pokazać swoje umiejętności taneczne. Cisza nocna tego dnia została przesunięta do godziny 24.

Niedziela 16.08.2015r

Od samego rana były przygotowania do gier i zabaw związanych z wodą. Jako pierwsze zadanie dla młodych druhów było przetłaczanie wody przez wąż do wiaderka. Kolejnym zadaniem była strażacka siatkówka, następnie napełnianie tacy wodą, przekazywanie jej sobie do tyłu nad głowami i przelanie pozostałej wody do miski. Następnie udaliśmy się na wspólny posiłek. Po godzinnej przerwie poobiedniej udaliśmy się nad jezioro gdzie czekała na nas motorówka i każdy miał okazje się nią przepłynąć. Miedzy czasie była możliwość zabaw w wodzie na plaży. Wieczorem odbyła się dyskoteka i tego dnia cisza nocna przesuneła się do godz 24.

Poniedziałek 17.08.2015r.

Po śniadaniu przyszedł czas na podsumowanie spotkania, a następnie pakowanie bagaży i składanie namiotów. Nie obyło się bez łez. Wspólnie spędzony tydzień zintegrował obie grupy. Wszyscy przyrzekli sobie, że spotkają się w podobnym gronie za rok w Niemczech. Po ostatnim posiłku, serdecznych uściskach, pamiątkowych zdjęciach i wymianie adresów e-mail, a następnie przy dźwiękach syren niemiecka ekipa ruszyła w drogę powrotną do Stockelsdorf. Grupa z Lotynia i Łubowa posprzątała resztę obozowiska, w tym również garaże, toalety i salę kominkową. Na zakończenie prac zjedliśmy wspólnie obiad i rozjechaliśmy się do domostw

DSCF6117 DSCF1297 DSCF1299 DSCF1307 DSCF1326 DSCF1296 DSCF1295 DSCF1348 DSCF1357DSCF1362 DSCF1378 DSCF1385 DSCF1400 DSCF1402 DSCF1409 SAM_0016 SAM_002220150812_103318 20150812_113909 20150812_114307 20150812_114432 20150812_114450DSC00574 DSC00581 DSC00585 DSC00623 DSC00627 DSC00638 DSC00667 DSC00677 DSC00685 DSC00688 DSC00722 DSC00727 DSC00730 DSC00737 DSC00754 DSC01005 DSC01038 DSC01062 DSC01073 DSC01114 DSC0113420150815_113746 20150815_114820 IMG_7109 IMG_7085 DSCF1540 DSCF1565 DSCF1574 DSCF1615 DSCF1637 DSCF1639