17.08 18.08 Środa 19.08 2009r, dzień trzeci 20.08 21.08 22.08 23.08 24.08

Na ten dzień każdy z uczestników obozu wyczekiwał z niecierpliwością. Nadszedł bowiem czas wyjazdu do Malborka i Gdańska. Wstaliśmy o godzinie 5:00, po przygotowaniu i zjedzeniu śniadania tj. około godziny 6:00 zapakowaliśmy się wszyscy w autobus i ruszyliśmy w podróż do Malborka. Do zamku krzyżackiego dotarliśmy około godziny 9:00. Po zakupieniu biletów zostaliśmy podzieleni na dwie grupy tj. grupę polską i niemiecką. Każdą z grup po zamku oprowadzał przewodnik. Zwiedzanie tej ogromnej twierdzy zajęło nam ponad 3 godziny. Pobyt w zamku zakończył się wejściem na wieżę widokową i podziwianiem panoramy miasta. Po opuszczeniu budowli każdy z nas miał trochę czasu wolnego przewidzianego na zakup pamiątek. Następnie udaliśmy się na pyszny obiad do jednej z miejskich restauracji. Tu należą się słowa podziękowania dla strażaka z KP PSP w Malborku - Naczelnika Wydziału Operacyjnego st. kpt. Janusza Leszczewskiego, który pomógł nam w znalezieniu dobrego i niedrogiego jedzonka. Restauracja „Staropolska” spełniła nasze oczekiwania. Obiad z dwóch dań, kompocik i kawka dla opiekunów zaspokoiły nasz głód i pragnienia. Jednak wciąż głodni wrażeń pojechaliśmy do Gdańska. Jedną z przewidzianych atrakcji był spacer ulicą Długą. Tutaj również uczestnicy mieli trochę czasu wolnego do swojej dyspozycji. O godzinie 17:00 rozpoczął się 2,5-godzinny rejs statkiem Elżbieta z Gdańska do Sobieszewa i z powrotem. Płynęliśmy tzw. Martwą Wisłą. Podczas rejsu mieliśmy okazję zobaczyć budynki m.in Stoczni Gdańskiej, duży most, rafinerię Lotos. Zmęczeni i zadowoleni około godziny 20:00 ruszyliśmy w drogę powrotną do Okonka. Powrót zajął nam 3 godziny. Przez ten czas mimo zmęczenia w autobusie było głośno i wesoło.